اگر به دنبال مقصد خنک و سرسبزی برای سفر هستید؟

اگر به دنبال مقصد خنک و سرسبزی برای سفر هستید !

همچنان که هوا رو به گرمی می گذارد، چهارمحال و بختیاری تبدیل به بهشت مسافرانی می شود که برای فرار از گرما دنبال مقصد خنک و سرسبزی برای سفر هستند. چنین مقصدی اگر فرصت آب تنی هم برای تان فراهم کند که چه بهتر!

تصاویر چشمه زاغی,عکس های چشمه زاغی

برای چنین سفری ما چشمه زاغی بروجن را پیشنهاد می کنیم. چشمه ای که البته در روستاهای اطراف بروجن، در جنوب غربی روستای دهنو و در فاصله حدود یک کیلومتری از سرحدات منازل ساکنان این روستا وجود دارد و اهالی، آن را به نام چشمه زاغی، شی جوق و سی جوق می خوانند.

چشمه زاغی همه ی سال خروشان است و فضای روستا را سرسبز و خنک و زنده می کند. سراغ چشمه زاغی که بروید می بینید بچه های تابستان تن به آب زده اند و صدای خنده شان فضا را پر کرده.
در مبدا چشمه زاغی ، چند چشمه کوچک هم دیده می شود که البته خروجی همگی شان، به رودخانه دهنو می ریزد. این رودخانه از دریاچه دهنو که در دشت روستا و در مجاورت امامزاده علی ابن احمد(ع) واقع شده سرچشمه می گیرد و به سمت روستاهای پایین دست روانه می شود و مزارع روستای سورک را سیرآب می کند.

آشنایی با چشمه زاغی,تصاویر چشمه زاغی

 در مبدا چشمه زاغی ، چند چشمه کوچک دیده می شود
حالا که تا بروجن رفته اید، بد نیست سری به یکی دیگر از چشمه های این شهر بزنید. چشمه سیاسرد که در ۶کیلومتری بروجن قرار دارد و یک منطقه نمونه گردشگری به حساب می آید. چشمه سیاسرد، از زیر کوه سیاسرد سرچشمه می گیرد و آب پر حجم و گوارایی دارد.

سیاسرد، در تابستان ها به خاطر خنکی هوا و کوچه‌باغ‌های سر سبز و زیبایش مسافران را به خود می خواند و در زمستان‌ها هم به خاطر داشتن کوه ها و تپه‌های برفی، امکان اسکی را به مسافران و ورزشکاران می دهد.

چشمه زاغی،چشمه زاغی بروجن

چشمه زاغی همه ی سال خروشان است و فضای روستا را سرسبز و خنک و زنده می کند
در منطقه گردشگری سیاسرد، امکانات و تسهیلات تفریحی و گردشگری فراهم است و تجهیزات حمل و نقل، اسکان و فضای بازی کودکانتدارک دیده شده است. سیاسرد همچنین یک جاده پیاده روی زیبا و مسیر دوچرخه سواری دارد که خیلی ها از شهرهای اطراف آخر هفته های خود را با طی کردن آن می گذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.